“İhracatçılar oyunda kalmakta çok zorlanıyor”

Geçen yı­lın aynı dönemine göre yüzde 17 oranında artış sağladıklarını be­lirten Fatih Doğan, ihracat hac­minde en güçlü ivmelenmeyi de­mir-çelik ve hayvansal gıdada elde ettiklerini, Mısır, Ukrayna, Yunanistan, Slovenya ve Birleşik Krallık pazarlarında üç haneli ar­tışlarına imza attıklarını söyledi.

Temmuz ayında 22,5 milyar dolarlık ülke ihracatına AKİB olarak yüzde 6,9 oranında des­tek verdiklerini kaydeden Baş­kan Fatih Doğan, kur politikası, sert rekabet ortamı, enerji ve gir­di maliyetlerindeki yüksek artış­lara rağmen küresel arenada sa­hip oldukları kazanımları koru­mak için büyük fedakârlıklarla ilerlediklerini vurguladı. Başkan Fatih Doğan, “Yıllık bazda üretim maliyetlerimiz en az iki katına çı­karken bazı sektörlerde bu oran yüzde 120’leri aştı.

Ancak, döviz kurundaki artış yaklaşık yüzde 23 düzeyinde kaldı. Dolayısıyla girdi maliyetleri ile kur arasın­daki dengesizlik nedeniyle Türk ihracatçıları küresel arenada oyunda kalmakta çok zorlanıyor. Bunu bölgemizin 7 aylık perfor­mansına baktığımızda mobilya, yaş meyve sebze, tekstil, hububat ve bakliyat sektörlerinde çarpıcı şekilde görüyoruz. İvedilikle gir­di maliyetleri ile döviz kurunun dengelemesini bekliyoruz” dedi.

Mısır pazarında güçlü artış

AKİB’in Mersin, Adana, Kay­seri, Hatay ve Karaman illeri baş­ta olmak üzere Türkiye genelin­de birçok ilden ve sektörden 27 bi­ni aşkın üyesiyle zorlaşan şartlara rağmen “İhracatla Yükselen Tür­kiye” vizyonuna güçlü desteğini sürdürdüğünü vurgulayan Baş­kan Fatih Doğan, temmuz ayında en yüksek değerlere Mısır, Irak ve Hollanda pazarlarında ulaştıkla­rını, ihracat hacminde Mısır, Uk­rayna, Yunanistan, Slovenya ve Birleşik Krallık pazarlarında re­kor düzeyde artışlar sağladıkları­nı ifade etti.

Başkan Fatih Doğan, “Türkiye’nin ve Akdeniz’in üre­tim gücünü Avrupa, Orta Doğu, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Afrika ülkeleri başta olmak üze­re tüm dünya pazarlarında en iyi şekilde değerlendirmenin gay­retini gösteriyoruz.

AKİB olarak temmuz ayında en fazla ihraca­tı yüzde 365 artış ve 106,7 milyon dolar değer ile Mısır’a gerçekleş­tirdik. Irak, yüzde 29 artış ve 100,5 milyon dolar değer ile ikinci sı­rada, Hollanda yüzde 30 artış ve 87,5 milyon dolar değer ile üçün­cü sırada yer aldı. İhracat hacmi­ni en fazla artırdığımız ülkeleri incelediğimizde Mısır’ın ardın­dan yüzde 187 artış ve 34,1 mil­yon dolar değer ile Ukrayna, yüz­de 149 artış ve 25,3 milyon dolar değer ile Yunanistan, yüzde 122 artış ve 3,9 milyon dolar değer ile Slovenya, yüzde 100 artış ve 35,5 milyon dolar değer ile Birleşik Krallık geldi” dedi.